söndag 24 juli 2011

The Witch

Förra veckan hade Harry Potter 7 del 2 premiär, vilket jag i stort sett väntat på sedan de drog igång hela cirkusen 2000. Jag och polar-Filip bestämde oss några veckor innan för att verkligen gå in för detta. Vad fasen, sista filmen! Så jag tänkte att, med min nya uppgift och allt sådant, att jag skulle go-Hermione, Gryffindor robe (det svenska ordet har jag fortfarande inte orkat kolla upp, mantel känns skitfel) och allt. Grejen var bara den att jag skulle på nattvisningen, alltså den på tisdagskvällen (jag var görtrött på jobbet dagen efter kan jag ju säga, men värt!), och på lördagen hade jag ännu inte börjat, haha.
 Då började jag desperat söka runt lite och tack och lov så fanns detta. Dock inte helt skalenligt, så det blev lite bök med det där i alla fall...Hursomhelst så på måndagen hann jag precis köpa tyg och började sy, utan min kära mamma som hjälp, då hon var borta någonstans, var som helst.
 Det är inte toppklass, men jag blev supernöjd och kände mig som en tvättäkta nörd, jag hade trots allt täljt mig en stav också...Filip han blev sjuk och hann inte fixa något (fyyyyyyy!) men super film och jag såg den igen, tre dagar senare haha.
 Så. Nu blir det bilder istället för mitt skitsnack.



Bilder på slutprodukten kommer i morgon. Godnatt!

TTFN
-Josefine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar